València, cultura, història i modernitat. La ciutat de les arts i de les ciències

Ciutat de les Arts i les ciències de València. Esteu convidades a aquest bloc totes les persones respectuoses amb el símptoma aliè, no ofensives ni violentes.

diumenge, de novembre 30, 2014

Es pot viure en valencià a València?



Ací Alina Moser, una alemanya que no sap parlar castellà fa un viatge per la Comunitat Valenciana per a assabentar-se de la salut del valencià, mireu-lo, vos portareu un bon sabor de boca

4 comentaris:

  1. Hola, Vicent, ja he trobat el nou blog. El documental és molt interessant

    ResponElimina
  2. I fa un repàs per tot el ventall de valencians fins la dona que s'indigna perquè un estranger parla abans valencià que castellà, sent ella valencino-parlant i de Vinaròs fins als ciutadans de València que parlen en normalitat valencià als que diuen que fins fa vint anys era cosa de gent de poble, fins els castellano-parlants o gent d'Elx on la llengua és més viva que mai, un documental que m'ha arribat al cor, jo sempre faig servir el valencià ací a la ciutat de València i gairebé sempre, el 99 % de les vegades m'entenen, sobretot la gent jove no fa servir la llengua sovint però la sap parlar, hui per exemple he abordat a una parella que parlava en castellà i que parlaven de l'avaluació en el món del cinema i els he abordat en valencià, ella, la dona, m'ha parlat immediatament en valencià, no tindria més de setze anys i en un correcte valencià ben parlat a més a més.
    En fi, que la normalització no és com voldríem però s'ha fet molt, malgrat les voluntats d'alguna gent que no hi voldria.

    Una abraçada Enric i enrecordat, encara la llengua és molt viva.

    Vicent

    ResponElimina
  3. Hola Vicent,

    Aterro en aquest nou blog teu, que s'assembla una mica a l'anterior però sí que veig a primer cop d'ull que sembla més nou.

    T'aniré seguint així com pugui, que últimament tinc poc temps lliure però m'agrada fer un cop d'ull de tant en tant per les terres valencianes.

    ResponElimina
  4. Gràcies Sergi, espere que el nou format t'haja agradat, jo sempre intente reconciliar, fer unió, tot i no ser gaire polític intente que tothom se senta com a casa en la meua.
    Una abraçada i seguim llegint-nos, jo he trobat en el teu bloc, en la teua casa un consol molt amable.

    Abraçades des de Russafa

    Vicent

    ResponElimina