València, cultura, història i modernitat. La ciutat de les arts i de les ciències

Ciutat de les Arts i les ciències de València. Esteu convidades a aquest bloc totes les persones respectuoses amb el símptoma aliè, no ofensives ni violentes.

diumenge, de gener 03, 2016

Desig o ganes de viure

Els faxendes em pensen roig,
els rojos faxenda,
els sociates filo-capitoste,
i els filo-capitostes sociata.
Els homo em pensen homòfob,
els búfals una marieta,
l'enveja em diu “masclista”,
la mala "òstia" mari-progre,
l'excelència i els diners
peresós i figa mústia,
l'home de ciència beat
i el beat sacríleg,
els abanderats  pensen
que aguante l'espelma del seu rival,
els pocs homes justos es fan creus,
pensen: _aquest s'estavella
de tan i tan sincer.
I jo faig el meu camí
doncs no sóc ni just ni sant
però em cal el discurs i el cant
sense ficar-me amb ningú.
Ni m'hi fique ni convenç.
Quan em demanen sempre hi sóc,
tot i que després em pengen.
Però jo trec el coll de la samuga
i dic sempre com Brassens:
“A la gent no li agrada què
cadascun tinga la seua fe”,
però jo seguisc el meu camí
tot i que la gent no li agrade
que vaja per la via com un solitari.
I tot i què sé que si el règim canvia
seré el primer a pujar al bagó
del gas i de la crucifixió,
doncs algú ja em diu tebi,
i així no veig cap altra solució
que viure com sé i desitge,
i seguisc parlant, escric i visc
com si la llibertat hi existira.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada