València, cultura, història i modernitat. La ciutat de les arts i de les ciències

Ciutat de les Arts i les ciències de València. Esteu convidades a aquest bloc totes les persones respectuoses amb el símptoma aliè, no ofensives ni violentes.

dissabte, de gener 23, 2016

L'escriptor

_De vegades l'acusen d'irreverent, ho és vostè?
_Què és ésser? No, espere, irreverent? També m'han titllat d'ultraconservador, de revolucionari i de valent, covard, temerari, clar, fosc, tebi, etc.
_És cert que va ser vostè homosexual en la seua jovenesa?
_Què és “homosexual”? Torne a dir no, espere, mire, aquells qui viuen amb el terror de l'incert posen etiquetes i jo, o millor, el meu ofici és remenar en l'incert.
_Què és per a vostè la pàtria? I no em diga que tampoc no en té?
_Jo puc tenir una pàtria? Dues pàtries? Tres?
_No, jo li pregunte...
_Ja! Ja ho sé, la meua pàtria és la meua llengua, les meues llengües, veu vostè la terra que xafa? Em veu a mi? Estrany, no? Però quina és la terra que xafa?
_Com?
_Sí, quina terra xafa vostè ara?
_La nació, el país.
_Jo xafe el meu barri, la meua casa paterna, la meua llar. La meua pàtria és ma mare en el vessant femení, mon pare en el masculí i els meus germans en el social. La meua dona en l'enigmàtic.
_És vosté de dretes, d'esquerra o de centre?
_Mire, si a mi, als meus i al món un amo o un capitalista o qualsevol dels discursos col·lectius o individuals ens respecten, a la seua manera ens estimen i em mouran sentiments d'estima, com els tinc cap a ma mare, la meua dona o el meu germà i el que representen.
_I si no?
_El porte de la millor manera possible, és la divisió de l'Home, de tot allò viu. Tot i que abans de prémer el gallet m'ho pense i, molt, pregue per no haver de traure la destral, pregue i rese.
_En fi, es vostè un irreverent.
_I vostè un …, he, he, he..., estrany. Jo sóc estrany, tots som d'estranys.
_Fins una altra vesprada televisiva, espere que puguem tenir l'oportunitat de trobar-nos novament, fins sempre.
_Adéu.
_I ara passem a oferir-los les millors celebritats televisives de la lliga de les estrelles, això serà a dos quarts de nou, mitja hora abans del pols amb l'actualitat...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada