València, cultura, història i modernitat. La ciutat de les arts i de les ciències

Ciutat de les Arts i les ciències de València. Esteu convidades a aquest bloc totes les persones respectuoses amb el símptoma aliè, no ofensives ni violentes.

dimecres, de maig 18, 2016

El lleure d'un escriptor, Rafael Marí

Pepe Sancho, gràcies
Rafael Marí Sancho és un escriptor i periodista valencià que ha estat format multidisciplinàriament, ell va triar les ciències com a model educatiu, però la vida l'ha portat o millor dit, ell es va adonar de què el que veritablement calia explotar no eren les màquines i llurs subproductes, sinó l'ànima humana, l'Home.
És un home, ja vos dic, del Renaixement, del nou renaixement, de la Nova Era de Déu, Crist i Dionís, ell com a home intel·ligent, savi, culte i sensible necessita del reconeixement de l'altre, com tot lo món, però sent un home del renaixement també ho és de clàssic, i estima l'amistat de persones de totes les condicions, en el bon i humà sentit, tal és la seua estima per la cultura i la llibertat.
Treballa al diari valencià “Las provincias”, però tot i estar de grat amb els amos, aquests mai no són capaços de furtar-li les seues paraules i les seues converses a l'hora de l'esbarjo; ell ho remarca: Només treballe de nit.
Per això ningú no té, segons la constitució, el dret de furtar-nos simbòlicament les nostres paraules, les seues tres llengües, el castellà, el català-valencià o el francès, doncs també parla en francès. I em preguntareu perquè faig aquesta eixida de to, si tot és perfecte, lícit, legal i correcte? Perquè ningú no té el dret, ni tan sols com a favor, ho remarque per a evitar oblits innecessaris, a furtar simbòlicament les paraules de ningú, perquè tot lo món tenim el dret a publicar, ens empara la constitució espanyola, als nostres moments lliures el que ens vinga de gust, sense ofendre ningú; per al gran públic o per als amics.
Mireu, jo no faig cotxes fora del meu horari de faena, ni recull carxofes o jolivert quan estic de lleure a l'Albufera amb els meus amics, ni em pose a dirigir des del Club Nàutic quan faig una escapada amb els meus partenaires o esposa, en fi, siguem pràctics, com em consta que ho som i serem.


Gràcies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada