València, cultura, història i modernitat. La ciutat de les arts i de les ciències

Ciutat de les Arts i les ciències de València. Esteu convidades a aquest bloc totes les persones respectuoses amb el símptoma aliè, no ofensives ni violentes.

divendres, de setembre 30, 2016

Ulisses contra el Ciclop

És cert que jo, lliurement, vaig eixir d'Ítaca, però tu em posares el parany per a què jo caiguera a la teua cova, tu em vas buscar, tu em vas cercar.
Hui t'he fet “obluir”, he fet que ja no veieres pel teu ull, un ull que era més que una benedicció un càstig, gràcies.
Gràcies perquè sé que en dir-te “no sóc ningú” ningú no podrà res contra mi, et creurien boig, i sé també que ton pare, el déu Poseidó no anirà contra mi, m'ho ha promès, perquè si hem aprés quelcom des de l'Odissea d'Ulisses és que la intenció és el veritable far, i no la corfa de la intenció, sinó el final d'ella.
I finalment ton pare em desposseirà de la meua càrrega en fer-te un comiat dient: _Sóc Ulisses. Des de la proa del meu vaixell, i no un ha estat Ulisses, doncs no et vaig fer mal, res d'això, et vaig portar al camí de la mortalitat, dit d'una altra manera, que veieres que hi ha més terra més enllà on mirava el teu ull, hui esdevingut en dos, humans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada