València, cultura, història i modernitat. La ciutat de les arts i de les ciències

Ciutat de les Arts i les ciències de València. Esteu convidades a aquest bloc totes les persones respectuoses amb el símptoma aliè, no ofensives ni violentes.

dimarts, de març 28, 2017

Punts de recolzament que mouen tot

Els tres registres bàsics de la realitat són el simbòlic o fal·lus, que és el lingüístic-religiós-social; l'imaginari o de supervivència, que és l'econòmic, la fam, el poder; i el real, que rau en la relació entre individus, entre persones, és a dir, el que mou el sexe, que és el polític. 
Per a que un individu, sistema o ens es moga li cal un punt de recolzament, Galileu va dir: Doneu-me un punt de recolzament i mouré el món; en el terreny econòmic o imaginari, el real normalment dit, està el poder, la fam, tots ens movem quan tenim gana, és el darrer motor, encarregat de moure tot, anar a alimentar-se, matar per a nodrir-nos; el segon del que parlaré és el real, com a registre, imaginari normalment dit, la relació i funcions de relació depenen del desig que ens provoca la libido, la libido sexual, que sempre és masculina, activa, com l'anterior registre; aquesta libido fa que desitgem, ja amb la nevera plena, anar a ca una amiga, reunir-nos amb els amics per a passar una bona nit de festa o a casar-nos.
I el tercer registre és el simbòlic, amb el qual m'hi estendré més, aquest registre és tan artificial com natural, doncs va eixir amb la inèrcia inconscient de tota la raça humana, és per tant impossible de replicar amb una substància química o de reproduir en un laboratori, si no intervé una persona o persones ja “tacades” per ell, és la manca d'allò yin al que li falta el penis i per tant no posseeix fal·lus, sinó que l'espera d'un baró, o d'un fill i en el cas de les lesbianes l'esperen infinitament sense arribar mai a ell, tot i tindre'l, en no tenir penis, eixa espera infinita conforma la histèria femenina.
Aquesta manca del yin fa que aquest envege al yang que sí que posseeix penis, envege el fal·lus, que és la idea del penis i la seua absència, el que vol dir que si ens identifiquem com a poderosos contra altra persona i conscientment per a manar-la i en la consciència del nostre poder ja no estem al yang sinó que el perdem i entrem al yin. Doncs aquesta enveja fa de punt de recolzament, com ho feia la fam o el sexe, per a moure el món, la Història, els individus, etcètera; i ho fa mijançant la identificació contra el yang tot esperant un fal·lus, eixe poder simbòlic del yang, en un món millor i la seua espera i “lluita” per aconseguir-lo, o un canvi qualsevol, cosa que fa moure la Història i de retruc les relacions entre yin i yang.
Són aquests tres registres els punts de recolzament cap al progrés i l'esquizofrenització i histerització de les societats, fins que arriba a un punt en què afecta al yang, que reacciona, per a defensar el seu fal·lus envejat i posat en perill i fa una involució, que fins ara han sigut sempre traumàtiques, veiem la II Gran Guerra, però que a partir d'ara i gràcies a l'avanç en saber del yin i la seua espiritualitat, deixaran de ser traumàtiques.

2 comentaris:

  1. Arquimedes volia moure el món amb una palanca. ¿Ho ha aconseguit algú?
    Sí, és simbòlic, però tampoc en superfície s'ha mogut gaire el món, i malgrat les bones intencions i les sàvies paraules, com les teves, em temo que l'agressivitat ens continuarà mossegant.
    Salut Sempre, Vicent,
    Olga X

    ResponElimina
  2. Sí, Olga, però farem com el borratxo, que va d'un costat a l'altre guardant l'equilibri, el que a partir d'ara es donarà, i és en part la nova Era i la revolució o evolució de la consciència és eixe anar en una solució oberta no final entre dos mars i en equilibri.

    Gràcies, Olga, per visitar-me, una forta abraçada i besos, fins al teu proper article. Gràcies.

    Vicent Adsuara i Rollan

    ResponElimina