València, cultura, història i modernitat. La ciutat de les arts i de les ciències

Ciutat de les Arts i les ciències de València. Esteu convidades a aquest bloc totes les persones respectuoses amb el símptoma aliè, no ofensives ni violentes.

diumenge, de juny 04, 2017

Mitra; Caïm i Abel

Una cosa és el que diga l'ètica igualitarista, que mesura la justícia amb regla i tiralínies, com ara marxistes i feministes i una ben diferent és l'ètica natural, si n'hi ha i em bote la fal·làcia naturalista.
En les famílies sempre hi ha un yang que fa de déu Mitra o de Caïm i un yin, normalment el germà menor, tot i que no sempre és el menor, que fa el paper del bou de Mitra o d'Abel, i en aquesta relació hi ha una equació de perfecta justícia.
En un cas d'herències l'ètica igualitarista diria: _Dos germans, el cinquanta per cent per a cadascun, però mai no és així o no hauria de ser-ho, el Mitra-Caïm-yang sol, botant-se la llei fer una trampa per a fer-li al germà o germana menor un nuc amb l'herència, quedant-se beneficiat sobre el yin, però a canvi li proporciona a aquest la protecció de per vida. Una injustícia? No, una errada de la llei, que no sap vore les necessitats reals de cada individu, el tan escatainat “masclisme” ho tenia en compte, les herències eren per al fill primogènit, se li suposava yang-Mitra-Caïm sobre la filla o fills segons, tot i que poguera equivocar-se, però la intenció de la llei ja feia valdre la pena la seua existència; l'igualitarisme va trencar amb la llei natural en base a una justícia de tiralínies.
Un yang-Mitra-Caïm del discurs de l'amo necessita obtindre un nuc de poder sobre el seu germà o germana yin, en aquest nuc és on es conforma l'amor i la manera d'amar d'aquest yang-amo, doncs l'amo ama amb el poder, tot i que hui aquesta relació de poder és substituïda pels diners, que són un poder simbòlic.
En un yang-Mitra-Caïm capitalista són els diners dels que es beneficia aquest que fa el nuc amb el seu germà o germana yin o Abel; però com que les lleis no contemplen aquesta llei natural, aquestes persones han de fer valdre, malauradament, la seua intel·ligència per a poder amar als seus germans, per a poder eixir falsament beneficiats, perquè en realitat conformen amb el seu engany una justícia real, en fer-los un nuc d'amor, a la seua manera d'amar.
Però que hi guanya el yin, home o dona, germà o germana? Doncs que serà protegit tota la vida pel seu germà Mitra o yang a canvi de la protecció espiritual del segon, que sempre estaran en contacte i cooperació, com en la mitologia del déu Mitra, però el yin haurà d'oferir simbòlicament la vida al final dels seus dies.
És trist, però mentre més ens alluntem de la natura i més oblidem l'antropologia humana més llunt estem de la justícia, tot i semblar el contrari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada